Repository of Research and Investigative Information

Repository of Research and Investigative Information

Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences

مقایسه¬ی دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص راه¬کارهای بهبود کیفیت برگزاری گزارش صبحگاهی (سال 1391)

عنبری, خاطره and قناد, کورش (2015) مقایسه¬ی دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص راه¬کارهای بهبود کیفیت برگزاری گزارش صبحگاهی (سال 1391). فصلنامه¬ی علمی - پژوهشی توسعه‌ی آموزش جندی‌شاپور, 6 (1). pp. 27-34. ISSN 2345-2757

[img]
Preview
Text
anbari 41.pdf - Published Version

Download (185kB) | Preview

Abstract

چكيده: هدف از انجام مطالعه¬ی حاضر مقایسه¬ی دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص راه¬کارهای ارتقای کیفیت گزارش صبحگاهی بود. در این مطالعه¬ی مقطعی 41 استاد و 103 دانشجو با روش نمونه¬گیری مبتنی بر هدف وارد مطالعه شدند. ابزار جمع¬آوری اطلاعات پرسش¬نامه¬ی محقق-ساخته شامل 15 سؤال بود که با استفاده از منابع معتبر آموزش پزشکی طراحی شد. از آزمون¬های تی مستقل و کای اسکوئر جهت تحلیل داده¬ها استفاده شد. مهمترین معیار انتخاب بیماران از دیدگاه اکثریت اساتید (5/41٪)٬ بیماران با ابهام تشخیصی و از دیدگاه اکثریت دانشجویان (6/47٪)٬ بیماران مبتلا به بیماریهای شایع بود. همچنین از دیدگاه هر دو گروه مناسب¬ترین منبع انتخاب بیماران، افراد مراجعه¬کننده به اورژانس در روز گذشته و مناسب¬ترین روش ارزیابی دانشجو، پرسش و پاسخ حین برگزاری جلسات بود. بهترین زمان اختصاص داده شده برای معرفی هر بیمار از دیدگاه هر دو گروه، بین30-20 دقیقه بود و اکثریت آنها معتقد به معرفی دو بیمار در هر جلسه بودند. از دیدگاه اساتید، مهمترین محورهای بحث در جلسات گزارش صبحگاهی شامل رویکرد گام به گام به بیماری و از دیدگاه دانشجویان بحث در مورد تفسیر آزمایش¬ها و نحوه¬ی پی¬گیری بیماران بود. جلسات گزارش صبحگاهی باید علاوه بر آموزش فراگیران، موجب خلاقیت و شکل¬گیری تفکر انتقادی و ایجاد تعهد و مسؤولیت حرفه¬ای در آنها شود. واژگان کلیدی: گزارش صبحگاهی، بهبود کیفیت، هیأت علمی، دانشجویان پزشکی.

Item Type: Article
Subjects: R Medicine > R Medicine (General)
Depositing User: آقای بهرام سوسنی غریب وند
Date Deposited: 09 Jun 2015 04:35
Last Modified: 09 Jun 2015 04:35
URI: http://eprints.ajums.ac.ir/id/eprint/1066

Actions (login required)

View Item View Item